Eerste week in Tugela Ferry! - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu Eerste week in Tugela Ferry! - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu

Eerste week in Tugela Ferry!

Blijf op de hoogte en volg Lara en Nienke

28 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Tugela Ferry

Deze week was een korte week. Dinsdag mochten we al beginnen en vrijdag hadden we alweer vrij. Het is namelijk PASEN en op goede vrijdag en paasmaandag zijn we vrij.
We horen te werken van maandag tot vrijdag van 6.45 tot 16.30 en geloof mij… ze “sparen” ons, want de vroedvrouwen hier werken van 6.30 tot 18.00.
We konden niet echt uit rusten want dinsdag werden we al meteen verwacht in het ziekenhuis. Om 7.00 u waren we aanwezig na een wandeling van 15-20 min. in onze witte pakjes. Ja dat lees je goed… hier gaat iedereen in zijn (werk)kleren naar het ziekenhuis om te werken. Eigenlijk geeft dat wel een gezellig gevoel met z’n allen op pad in witte pakjes.
Na een korte rondleiding en kennismaking konden we de eerste bevalling mee volgen. Het bleek een tweelingzwangerschap te zijn met een ontsluiting van 9 cm. Oké!! Maar we hebben toch vriendelijk gevraagd of we deze bevalling mochten observeren in plaats van doen.
Het heeft ons vooral verbaasd hoe rustig ze bleven met alle geduld van de wereld. Het was meteen een goede vuurdoop… maar we zijn blij dat gezien te hebben, nu hebben we wat meer vertrouwen dat alles goed komt.
Nienke heeft deze week 4 bevallingen gedaan en Lara heeft er ook 4 gedaan. We hadden er meer kunnen doen maar wilden ons niet opdringen. In ieder geval.. bevallingen genoeg.
We hebben allebei ook al mogen hechten en ook daar gaan we op vooruit!
Stage = 1 en al een fantastische ervaring.
Met de mensen is er meestal een leuk contact. We proberen ook contact te maken met de vrouwen die komen bevallen, maar dat wordt niet van ons verwacht. Soms is het heel erg moeilijk om het Engels te verstaan en daardoor zijn er wel eens misverstanden en grappige momenten.
Klein detail: Nienke was te moeilijk om uit te spreken dus heeft Nienke een bijnaam gekregen, genaamd: “NIEGIWE”. Nu moet Nienke er nog op reageren en alles komt goed wink-emoticon .
Over het algemeen hebben we hier een leuke en vooral warme tijd. Het enige waar we allebei grijze haren van krijgen is het internet. Het heeft geduurd tot vrijdag vooraleer we een beetje internet hadden (wat we dankzij Lauren hebben) en nu we internet hebben duurt het ook nog eens eeuwen vooraleer er een pagina geopend kan worden. In ieder geval.. dit posten is een dagtaak. Ons geduld wordt op de proef gesteld, dat is zeker.
Dit weekend hebben we een lang weekend want het is Pasen en dat wil zeggen dat goede vrijdag en paasmaandag feest dagen zijn.
Zondag gaan we naar de kerk om te kijken hoe het is om Pasen te vieren hier in Tugela Ferry… WE ZIJN BENIEUWD!!!!
Groetjes
Nienke en Lara

• 29 Maart 2016 - 16:40

Marij En Felix:

Nienke en Lara,
    Heel leuk om regelmatig nieuws van jullie te krijgen. De paasdagen zijn hier met heel slecht weer voorbij gegaan. Maar dat is nog niets als je denkt aan die terreuraanslagen in Brussel. Maar ook daar kunnen we niets aan doen , gewoon verder doen met de dagelijkse dingen.
    Het zal wel een hele ervaring zijn ginder.Wij ( Felix en Ik) vroegen ons af: worden die kinderen nu zwart geboren of niet en kleuren ze nadien bij. In elk geval nog heel veel werk en veel onvergeetbare momenten in het verre Tugela Ferry. Succes!!!!

• 30 Maart 2016 - 10:24

Birgit:

Heerlijk om je hier te kunnen volgen Lara! Geniet ervan!

• 07 April 2016 - 16:07

Brigitte:

Spannend dit allemaal mee te kunnen volgen. Ik wens jullie nog vele mooie bevallingen toe.

• 07 April 2016 - 19:34

Mama:

Ik ben heel blij te lezen dat alles goed gaat, en dat jullie vooral genieten en hard werken. Liefs van je zusje Lara en dikke knuffel van ons tweetjes tot gauw

• 12 April 2016 - 16:58

Ellen:

Amai, wat een leuke belevenissen! Ik had er dolgraag bij geweest om een fotoreportage te maken!!