Week 6: Nijlpaarden - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu Week 6: Nijlpaarden - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu

Week 6: Nijlpaarden

Blijf op de hoogte en volg Lara en Nienke

02 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Tugela Ferry

Deze week was echt top! Midden in de week hadden we een dagje vrij: Public holiday! Dat dagje vrij hadden we wel verdiend na een drukke dag in het ziekenhuis. Toen we dinsdag in het ziekenhuis aankwamen zaten er een heleboel vrouwen te wachten om onderzocht te worden. Uiteindelijk is er een vrouw staand bevallen en hebben we niet echt stil gezeten die dag. We konden en mochten veel zelfstandig doen. Het was zelfs zo dat we men z’n tweeën ineens heel de verloskamer geregeld hadden. Op die manier kregen we echt wel het gevoel echte vroedvrouwen te zijn.

Op onze dag vrij hebben we vooral met de kinderen gespeeld. Enkele weken geleden zijn de ICS vrijwilligers begonnen met het schilderen van de kinderen op de buitenmuur. Het huisje staat nu vol met kinderen in leuke posities. Op onze vrije dag woensdag kon we mee helpen met de laatste schilderwerken. Super gezellig en super leuk. Het is ook heel fijn dat de kinderen steeds meer van ons gaan houden en wij van hun.
Op donderdag mochten we bij Elzeth gaan eten samen met alle andere vrijwilligers.

In het ziekenhuis hebben we ondertussen leren omgaan met frustraties. We laten het grotendeels gewoon voorbijgaan, heel af en toe wordt het wel nog eens te veel. Logisch denk ik wel. We beginnen ondertussen uit te kijken om terug naar huis te gaan, terug naar de bewoonde wereld.

In het weekend zijn we naar St. Lucia gegaan samen met Lindsey(USA), Kevin(BE) en Lauren(UK). Van zaterdag tot maandag hebben we kunnen genieten van een heerlijk bed, lekker ontbijt en prachtige dieren.
St. Lucia is een plaats waar veel nijlpaarden en krokodillen te vinden zijn. Zaterdag was het een hele koude en regenachtige dag. We hadden het heel koud en onze vingers vroren er bijna af. Toch voelde de regen en de koude een beetje als HOME.
We hebben lekker gegeten en wat gewandeld tot we echt te nat en te koud werden.
Zondag hebben we een heerlijke boottocht gemaakt waar we 2 krokodillen en heel wat nijlpaarden van heel erg dichtbij konden bewonderen. Na de boottocht hebben we wat geshopt en konden we in de avond genieten van een heerlijke bbq.
Op maandag konden we de lange rit naar huis weer maken. Maar niet voordat we een halve dag gezont en gezwommen hadden op het strand. Nog even gestopt om boodschappen te doen voor de hele week in een andere winkel met veeeeel meer keuze dan in Tugela Ferry. Genieten van de kleine dingen :-D

Tot snel!
Nienke en Lara