Aangekomen - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Tugela Ferry, Zuid-Afrika van Lara en Nienke - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Lara en Nienke

28 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Tugela Ferry

Maandag 21/03/2016 zijn we “veilig” aangekomen in Tugela Ferry.

Onze reis begon al vroeg in de ochtend op zondag. Met de ouders van Nienke reden we naar Schiphol waar het vliegtuig stond te wachten. Nadat we onze bagage herschikt hadden, omdat we te veel kilo bij hadden, konden we dan echt vertrekken. Met een traan en een zwaai naar het thuisfront konden we inchecken en boarden.
Tijdens de lange vlucht konden we ons vervelen met wat films en “leuke” boodschappen van de stewardessen zoals: “please dont smoke in de airplane!”.
Aangekomen (na 11 uur vliegen) in Johannesburg konden we overnachten bij de super lieve oom en tante van Lara. Dank jullie wel dat we de nacht zacht mochten doorbrengen bij jullie en natuurlijk ook bedankt voor de lift!
Om 5.00 vertrokken we weer naar Johannesburg om door te reizen naar Pietermaritzburg, om vervolgens onze reis door te zetten naar onze eind bestemming Tugela Ferry.
De reis naar Tugela Ferry was op zijn minst avontuurlijk langs een bumpy road met hoge snelheid.
Ondertussen zijn we een halve dag hier in het weeshuis en hebben we een eerste indruk gekregen. De kinderen zijn heel erg lief en we hebben een huisgenote van de UK.
Ondertussen zijn onze koffers uit gepakt, leren we al wat zulu zinnen en zijn de eerste boodschappen gedaan. “Goedendag, hoe gaat het met u” kunnen we al zeggen “Souwbone ujani”.
Morgen mogen we gaan kennismaken in het ziekenhuis. We zijn al voorbij het ziekenhuis gereden, het ziekenhuis is op wandelafstand en we zijn erg benieuwd.
Het is vandaag een “KOELE” dag van 27 graden, dus dat beloofd voor de volgende dagen.
Tot snel
Nienke en Lara

Lara en Nienke

Lara en Nienke zijn 2 vroedkunde studenten die gedurende 10 maanden naar Tugela Ferry gaan - Zuid-Afrika. Daar gaan ze gedurende 10 maanden stage lopen op de verloskamer. Hopelijk kunnen ze veel bijleren.

Actief sinds 09 Maart 2016